Wednesday, 30 August 2017

X3 Reunion Trading System Extension Inte Installerat


Trading System Extension. Overview edit. A Trading System Extension tillåter en pilot att övervaka och interagera med marknadsfunktionerna hos stationer utan att docka till dem. Det här är främst användbart för hantering av out-of-trade-handel. Det är en viktig uppgradering för att handelskoncerner upprätthåller Långtgående fartyg och stationer. För att vara effektiv måste handelssystemförlängningen samordna med ett ägt fartyg, satellit eller station inom den avlägsna sektorn där stationen att handla med bostäder. Utflyttningar ombord på fartyg med handelssystemförlängningen kan utföra kommandot. Encyclopedia Entry edit. Using handelssystemet förlängning en pilot kan begära detaljerad prisinformation för alla varor utan att faktiskt docka till en fabriks - eller rymdstation. Detta kan vara mycket användbart för frekvent handelstransaktionell edit. Trading information edit. Trading System Extension. Stations and Economy. Navigation menu. Personal tools. X3 Terran Conflict. Universe Traders Guide. Universe and Sector Traders är ett av de viktigaste sätten att m Ake pengar i x3, oavsett om det är Reunion Terran Conflict eller Albion Prelude. När de lyckas på rätt sätt, kommer de ofta att tjäna mer pengar än en fabrik till samma kostnad och kan springa iväg när det behövs, men låt det inte lura dig - med hjälp av OOS Combat Upplösning kommer fortfarande att innebära att de kommer att dö både snabbt och enkelt om de hamnar i en kamp. Varför använder Universe eller Sector Traders edit. This är en ofta frågad fråga, men också en av de enklaste Det är ett av de enklaste sätten att enkelt göra pengar. Efter att du har fått din Sektor Trader upp till att vara en Universe Trader, är det väldigt lite du behöver göra för att behålla honom åtminstone teoretiskt - se Buggar nedan för en lista med kända buggar och hur man löser dem. De gör ofta Mer än de flesta fabriker för samma pris, och i motsats till fabriker kan de inte användas direkt för att utrusta din egen flotta, deras autonomi är deras största styrka. Dock kan de snubbla i trubbel och om du inte är försiktig kan du få otur och förlora en - s Articularly om du spelar i Albion Prelude och inte sätta upp saker som din Sektor Blacklist, Friend Foe etc correctly. Please notera att ett populärt alternativ till en Universe Trader är ett skepp som är fullt utrustad med Commodity Logistics Software och medan det inte är täckt Inom ramen för den här handboken är det ett alternativ som är värt att överväga om du förstår hur det fungerar. Speciellt om du vill att din näringsidkare ska köra dubbelt och även prioritera att sälja dina egna varor. Starta Out Sector Traders Edit. Innan du börjar som en Universe Trader, kommer skeppet att behöva flera delar av utrustning och måste uppfylla flera krav innan det blir Universe Trader. För det första måste fartyget vara utrustat med Trade Command Software Mk3. Starta Universe Traders är lika enkelt som att få en Trader på tillräckligt hög nivå Ranka och beställa honom till Börs Universe Trading Efter att ha gjort det borde du i stor utsträckning kunna glömma dem - vilket innebär att majoriteten av arbetet sätts in medan de är en sekt Eller näringsidkare som sådan, medan den här guiden riktar sig till det långsiktiga tänkandet om att få Universe Traders, är inriktningen främst riktad mot Sektorhandlare - eftersom du inte kan ha en universitetshandlare utan att först ha en Sektor Trader. Behovet av Ship Ship Edit. Vänligen se nedan för en lista över rekommenderade ships. Training edit. After du utrusta ett skepp från ovanstående klasser med Trade Command Software mk3, kommer du att kunna utfärda Order of Trade Start Sector Trader Detta kommer att hyra en pilot som kommer att börja handla på dina vägnar - köpa varor i den bransch du väljer till ett bra pris och sälja dem till andra stationer till ett bra pris. Hastigheten på träningen beror på antalet och värdet av handelar. Det finns liten anledning att utbilda piloter i snabbare fartyg, sedan flytta dem till större för att göra det verkliga arbetet. Pilotnivåer edit. Main artikel Traders Pilot Nivåer När Pilots Level Up, får de mer förmågor De viktigaste rangerna att uppmärksamma are. Rank 6 - Kommer använda Sektor Trader till tr Räckvidd 8 - Universe Trader, använd Jumpdrive buy Fighter Drones. Rank 12 - köper egna Jumpdrive. Recommendations edit. Below är en lista med grundläggande rekommendationer Feel free att göra vad du vill, till skillnad från informationen ovan, är det inte bindande inom spelet, men det mesta är en blandning av sunt förnuft och erfarenhet, så om du gör något annorlunda, kanske överväga om det verkligen är det bästa sättet att Gör saker. Rekommenderade fartyg redigera. Nästan alla fartyg från TS Heavy Transport-klassen av fartyg är idealiska för användning som Universe Trader, men som hastighet ofta betraktas som ännu viktigare än fraktkapacitet tenderar de begåvade fartygen att ignorera priset. Om du är faktor i pris mot prestanda, är Mistral Super Freighter, Snotra, Hayabusa och Drake vanligtvis betraktad som de mest effektiva inköp, särskilt eftersom flera skepp på listan är antingen svåra att köpa eller helt otillgängliga utan att fånga dem. Mmed Equipment Edit. To bryta ännu snabbare och för att undvika att förlora förluster när fartyget är nedskott rekommenderas det att undvika att installera för mycket utrustning. All utrustning som krävs för att utföra Mk3-handel kan köpas till exempel i Home of Light Terracorp HQ och Paranid Prime Equipment Dock. Weapons - Föredraget inga vapen, för att spara lastutrymme för handel. Jumpdrive - Spara lite pengar när du köper den. Triplex Scanner - Upptäck och undanröja fiender tidigare. Färdig Command Software Mk 1 och Mk 2 - Bör vara själv - explanatory. Navigation Command Software Mk 1 - Gör det möjligt att utfärda hoppa kommandon till en näringsidkare innan den startar sin körning, eller för att få den att starta om dess körning Essential för enkel användning. Specialkommando Programvara - Tillåter överföring av piloter. Fullskärmning som Per deras skeppstyp - En större överlevnad är nödvändig för långsiktig Trading. Starting Sectors edit. There är ingen gemensam konsensus från Albion Prelude om vilka sektorer som är bäst att börja, men i Reunion, flera av de bästa sektorer som ingår. Generellt är det lättast att utbilda piloter i sektorer som har solkraftverk samt bio - och matfabriker. Detta gör det möjligt för piloten att göra sina körningar och nivå upp den snabbaste. Det finns upp till 25 sektorer i galaxkartan, vilket passar den här egenskapen, eventuellt mer baserat på stationer som spelaren byggde för uppdrag från NPCs. Satellite Network edit. Sector, Lokala och Universe-handlare behöver inte och använder inte någon information om priser från Satellites eller någon annan spelarägd tillgång för att hitta lönsamma Bonuspaketet innehåller flera användbara skript för användning av Mk3-handlare, inklusive Mk3 Blacklist Manager - en funktion där spelaren kan specificera sektorer som universitetshandlaren inte bör besöka. Ett absolut måste i Albion Prelude För att förhindra att UT s faller i krigssektorerna. Svartlistan behöver inte vara väldigt länge Det rekommenderas generellt att svartlista sektorer som gränsar till Xenon-territoriet som Black Hole Sun till Undvik att förlora fartyg under invasioner och alla krigssektorer tills slutsatserna på AP-plotskärmarna kommer att sprängas för att förstöra UT när han kommer dit, kan kärnpirassektorer runt Gaian Star bli attackerade oavsett om det finns rykte där, alla sektorer som kanske inte Skrivas in utan att gå in i krigszon först Månen, Jupiter 2 och 3, Hållbar Vengeance Duke s sektor, ofta scenen av slumpmässig fientlighet, och Aldrin-handlare i långsamma fartyg kommer att fastna där för alltid Totalt, efter om kriget är över, inte mer än 15-20 sektorer totalt. För en mer djupgående titt på att fixa buggar, ta en titt genom flera av länkarna som finns längst ner i pagemonproblemen. Ta bort inte något Ändra. Eftersom det beror på det kan det komma under En av två guises. Standby Inga lönsamma affärer hittades. Ild betyder att det är ett problem som borde lösa sig snart - till exempel fiender som är närvarande eller saknar förutsättning. Det täcker också generiska problem som du spelar kan behöva fixa Var försiktig o f den här, eftersom det kan vara handelsfacket är fullt av ett objekt som det inte kan sälja och måste tömas manuellt, eller du kanske behöver starta om handel från en annan sektor. Om du märker att Traders ofta hamnar i att falla till Inaktiv i en sektor, överväga att lägga till den sektorn i din Mk III Trader Blacklist via de extra kommandon i spelet som är tillgängliga på varje skepp med Mk III Trading Software installerat. Oftast kommer det att vara att de köper ett bra försök att sälja det och är Slagen till försäljningen, vilket resulterar i en fullständig hållning på ett föremål som de inte kan hitta någon annanstans att sälja. Andra tider skulle vara om deras håll inte kan ta den handel de vill inkludera t. ex. inte XL-kapabel kan ha ändrats sedan bug ursprungligen rapporterades I Reunion. Trader fungerar inte korrekt Edit. Cause Denna bugg är också ganska bred Det vanligaste felet är motstridiga skript Om du har samma försök som försökt hanteras av andra ändringar eller överförts dåligt från ett jobb till ett annat, överväg ta en titt på det thro Ugh Script Editor. Trader bär osålda varor edit. Cause Ibland har din näringsidkare tappat att kunna sälja till vinst alla varor han köpt. Dessa varor kommer att ligga kvar i lasthållaren och ta upp utrymme tills en annan handel med det där varan uppstår. mycket sällsynta affärer, som avancerade skeppsutrustning, de kan fastna i sin lasthållare för alltid, frysa pengar och förstöra sin effektivitet. Det rekommenderas att gå igenom lasthållare hos handlare för att söka efter sådan fast last och antingen sälja den manuellt om det är dyrt Eller skicka ut det till rymden om det är billigt och oanvändbart. Ändra ändå. Oavsett vad som gick fel, försök att reparera brutna Mk3 Traders. Restart i olika sektorer. Återstart när du är dockad. Kill närliggande fiender. Kontrollera att ditt Navigation Relay Satellite Network är funktionellt. Kontrollera informationen på skeppet under spelare s egenskaper - standard genväg är R, omedelbart efter beställning Starta Trader Det ska blinka genom tillgängliga objekt för att köpa sälja innan du går till standby. Kontrollera vän Foe inställningar. Kontrollera för tillräcklig energi för jump. See också edit. X3 TC for Dummies har utformats med helt nya spelare i X universet i åtanke och levereras med all nödvändig information som krävs för att komma igång och bra tips för att bli framgångsrik ännu snabbare. inspiration av denna guide var att veta hur de nya spelarna känner sig kastade i en ny värld utan riktning eller lager. Vi ville rätta till det, och den här guiden var resultatet. Huvudfunktionerna i guiden inkluderar. Införande av användbara kontroller. Färdigheter för att skaffa sig bekantskap med gränssnittet Användbara spelalternativ. Hämta lagringar Uppdragstyper och beskrivningar Grundläggande handelsstrategi Grundläggande kampstrategi Användbara uppgraderingar. Skapa nya fartyg Skapa ett framgångsrikt imperium Utforska universum. En PDF-version av guiden finns tillgänglig här Observera att det finns några mindre skillnader mellan PDF-versionen och Steam-versionen av guide. K-64 och Technojerk36.Så du har hittat underverk av X-universet I Terran Conflict men vet inte vart du ska börja. Den här guiden ska göra det enklare och starta dig på väg att göra ett intergalaktiskt imperium. Observera att den här guiden är främst för dig som är helt nya i X-serien och rymdsimuleringar I allmänhet, så om du har tidigare erfarenhet av något av eller båda dessa saker, kan något av det som finns i den här guiden kanske inte vara nytt för dig. En sak att notera är att den här guiden är skriven med en mer av en kamporienterad pengebryggare Närmar sig saker, så om du är mer in i handelsaspekten i spelet och vill hålla ut ur striden så mycket som möjligt, så kan den här guiden inte vara lika användbar för dig som jag personligen föredrar att spela med en gamepad som jag tycker det gör kontrollerar fartyg mycket lättare Jag använder Speedlink Strike 2 Gamepad Du kanske kanske inte gillar att använda en gamepad Det är en fråga om personlig åsikt Så fortsätt, försök med att använda en gamepad och se hur du gillar det. Observera att den här guiden är baserad på standardtangentbordet och musen Konfiguration Om inte specifikt anges. Väl, det är slutet på introduktionen till den här guiden, börjar de användbara sakerna i nästa avsnitt, lycka till. Innan du kommer in i det aktuella spelet finns det några saker du borde veta. En stor del av X3 TC Är hur det klassificerar fartyg I denna riktlinje är alla fartyg som visas nedan av ett Argon-märke. Dessa fartyg är gjorda för att slåss. De kan användas som eskort, men det bör noteras att på grund av deras relativt mindre lasthållning fartyg är inte lika effektiva vid handel som fartyg som är gjorda för handel. Kapitalskip Kapitalfartyg är de långsamma, dyra och starkt skyddade behemothsna av X-universet som vanligtvis används för att blåsa upp saker. Också på grund av deras storlek kan de bara docka vid utrustningsdockor, varv, militära utposter och företag HQs. M1 - Bärare M1 är mitten av en stor flotta. De har massiva hängare. Argon M1 har ett hängareutrymme på 60 men även utan fighters kan de hålla ir äger mot andra huvudstad ships. M2 - Destroyers Battle Ships M2s är jumbojetsarna i X universet Att kunna montera galenheter av eldkraft de är förmodligen dödligaste fartyg i spelet. M7 M - Frigates M7 s överbrygga gapet mellan små och stora, tänk på dem som en mini M1 eller M2 De är bra för när du inte har råd med en M1 eller M2 och när situationen inte kräver en M1 eller M2 men är lite för farlig för de mindre fartygen M7Ms är missilfregat De har inga vapen som inte räknar en eller två torn, men i stället har de missiler. De är också den enda typen av fartyg som kan starta ombordstigningsbåtar som används för ombordstigning och fånga fartyg. Korvetter Corvettes är en speciell klass som de är inte tillräckligt stora för att vara ett kapitalskepp men är definitivt inte fighters. De kan också användas för små handelskörningar eftersom de har en något storskalig lastfack. M6 M6 är en unik klass. De är starkt skyddade, välbeväpnade och i vissa modeller, snabbare än M 3 fighter De gör för en bra spelare skickar skeppet som du flyger runt. Fighters Fighters är ryggraden i någon flotta De används främst för att slåss men de större varianterna kan användas för att hämta frakt eller göra små handelslöpningar. Det finns tre huvudtyper av fighters. M3 M3 är den tunga fighter Den har den mest avskärmning, kan montera de flesta vapen och är den långsammaste av alla fighters De kan användas för att pistol ner andra fighters eller för små handel körningar M3 är i grunden en förbättrad M3-versionen med starkare skärmar, mer laserkraft och en större lastbrygga. M3 kan dockas i ett fartyg som har hangarer. M4 M4 är en medelljuskämpe Den har måttlig skärmning och kan montera lika många vapen som en M3 Skillnaden är att laserns kraftgenerator är ungefär hälften av vad M3 har M4 är snabbare än M3 men långsammare än M5 M4 är bara en förbättrad version av M4 M4 kan dockas i ett fartyg som har hangarer. M5 M5 är en scout hantverk Det har mycket lite le skärmning och kan montera ett eller två svaga vapen Det är dock väldigt snabbt Alla M5s kan enkelt göra 300m s M5 s är de snabbaste fartygen i spelet Den snabbaste kan klara 635m s M5 kan dockas i ett fartyg som Har hangarer. M8 M8 är ett bomberfartyg. Det har inga vapen några modeller har en bakre torn men har istället missilstartrör. Det kan avfyra Tomahawk Heavy Missile. Tomahawk är en mycket kraftfull missilsköld och snabbvis är M8 jämförbar med M3.Mini-Carrier Det här är en klass av sig själv, eftersom den inte passar någon annanstans, liksom Corvette-klassen. Tänk på dessa fartyg som TS, men i stället för en stor lastfack har den i de flesta modeller 4 hangarer. De kan Används för handel. TM Transport Military är ett fartyg som kan traversera de farligare handelsrutterna eftersom det kan bära sin egen eskort. Eftersom det är möjligt att hyra upp till 4 M3 s, bör TM inte underskattas. Dessa fartyg är ryggraden i X-ekonomin Med stora lasthållare, m harchant navy har medfört många piloter vinstsatser. Kapitalskepparna Den civila flottan har bara ett huvudfartyg, TL. På grund av sin storlek kan de dock bara docka vid utrustningsdockor, varv, militärposter och företag HQs. TL Transport Large är en kapitalfartyg som kan transportera stationssatser Det är jämförbart i storlek till M1 eller M2 Många spelare använder det för att lagra varor som inte behövs förrän senare eller för att lagra varor som missiler som är överproducerade vid sina missilproducerande komplex. Det är Används också för olika diverse funktioner som ett kasino eller ett sjukhus. Transportfartyg Dessa fartyg utgör största delen av handelsflottan. De har stora lasthållare och är normalt lätt beväpnade. Pirater tenderar att rikta sig mot dessa fartyg, så om du planerar att korsa Mer olagliga sektorer i ett av följande fartyg, kanske du vill investera i vissa eskorter eller några få fighter drones. TS Transport Small är X-universets största handelsfartyg. Det har en stor lasthållare Och kan göra några väldigt lönsamma handelsförbindelser Medelhastigheten hos TS är ca 100 m s och kan montera skärmar som är jämförbara med M3-standarder. TP Transportpassageraren har ett inbyggt lastlivsstödsystem som gör att du kan bära passagerare utan att ha att köpa CLS-systemet TP krävs ibland för taxiuppdrag. TP kan också användas för handel eftersom det har en något mindre lastfack men är något snabbare än den genomsnittliga TS. Race Ship Characteristics. Now som du vet om varje typ av Hantverk, dessa är de allmänna egenskaperna för var och en av race s-fartygen. Det finns några undantag men de har utelämnats för enkelhetens skull. Argonfightersna och huvudfartyg är långsammare än genomsnittet, har bra avskärmning och vapengenerator men har en genomsnittlig cargo bay. De transporter är genomsnittliga inom alla områden. Den TL Mammoth är långsammaste men har den största last bay för ett köpbart skepp men kommer till kostnaden för att ha den minsta hangar bland alla T Ls. Their fighters har en bra hastighet, god last men medioker avskärmning och en låg vapen generator. Boron huvudstad fartyg har liknande fördelar nackdelar till fighters men har genomsnittlig avskärmning. Boret har den största lastbåtsvisa och långsammaste transporter. The Boron TL Orca har bra hastighet och lastutrymme med en hangar för att matcha. De fighters är den långsammaste och har en liten lasergenerator i X-universet men är bäst avskärmade och har de största lastbåtarna. Teladi-kapitalskepparna liknar deras fighters utom de har inte alltid den bästa avskärningen för sin klass. Teladi har stora och långsamma transporter. Den TL Albatrossen är långsam med genomsnittlig lastbåtshamn och hangar. De är snabba, har en genomsnittlig lastbrygga och kan montera minimala sköldar, men i allmänhet deras Fighters har en bra vapen generator. The Split Capital fartyg är snabbast och har den största vapengenerator men sport medioker avskärmning. De har de snabbaste och minsta handelsfartyg. The Split TL Elephant är Den snabbaste TL och har den största hängaren men har den minsta lastbåten. Paranidkämparna och huvudfartyg har medelhastighet och skärmning med låg lastutrymme, men kommer med en bra lasergenerator. Paranidtransporterna är små lastbåtsvisa men snabba. TL Hercules har en genomsnittlig hastighet och hangar men kommer med en låg lastkapacitet. Alla Terran-fartyg har de bästa generatorerna men har ett begränsat vapenval. USC-fighters och huvudfartyg är snabba med en genomsnittlig lastbåge och bra sköld. ATF-fartyg är liknande , Med mer fart ATF-fartyg kan inte köpas och är notoriskt svåra att fånga, andra bara för Xenon. Åldrinsfartygen erbjuder några skärmningar för en snabb hastighet. USC-transporter har små lastbåtar men är snabbt. Töjbara TL Mobile Mining Base som är Liknande till Argon TL. Most Xenon-fartygen kan använda Terran och Commonwealth-vapen. De fighters har en genomsnittlig hastighet med bra avskärmning men kommer med en lågvapengenerator. Xenon-huvudstadens fartyg har bra s peed men med genomsnittliga skärm och vapen generatorer. Alla Kha ak-fartyg använder unika Kyon Beam vapen. Fighters har rättvisa hastighet, genomsnittlig skärmning och låg eldkraft per fartyg, men de kan vara extremt farliga i grupper. De stora fartygen har rättvis fart, bra skärmning men låg eldkraft för sin klass. De har olika versioner av Common Wealth race ships. Snabbare än originalen men med mindre lastutrymme och skärmning. De har också mer laserkraft. De egna fartygen Galleon, Brigantine, Carrack, Caravel och Blastclaw har genomsnittliga Hastighet, låg avskärmning, hög laserkraft och har ofta en större än genomsnittlig lastbåge. Hög hastighet men långsam vridning för huvudstäder, låg skärmning och hög laserkraft för alla sina fartyg. OTAS Corporation. Samma sak som Argon, men med betydande ökad statistik på alla områden Denna förbättring kommer med en mycket större prislapp. Nu när du känner dig till fartygets spel är det dags att lära dig om HUD. Observera att för Menybeskrivningarna, bara de viktigaste funktionerna nämns.1 Spelarens flik Egenskapslista, personliga statistik, meddelandelog och Encyclopaedia.2 Navigationsflik Sector Universe Map, Jumpdrive och Bäst Buys Säljpris Locators.3 Aktuellt Fartyg Info, Autopilot och frakt .4 Målflik inte tillgänglig under dockad Info, Kommando och Autopilot Follow.5 Station-fliken endast under dockad Info, handel och Comms.6. Endast lossa medan du är dockad. Lossar ditt nuvarande fartyg, oavsett var det är dockat. du från ditt skepp Du visas utanför ditt skepp i en rymdfärg.8 Visa nya meddelanden Visar nya meddelanden.9 Vapen laddar ut Visar dina nuvarande utrustade vapen och deras grupper.10 Nuvarande missiler Visar dig din nuvarande utrustade missil.11 Auto-Aim Status Viktig att slåss, håll alltid på den. Tryck på K för att växla mellan lägen. 12 SETA-knapp Aktiverar SETA.13 Aktuell fartygsstatus Visar ditt nuvarande fartygs namn, ikon och hastighet Den gröna linjen är skrovintegritet och Den blå baren är skyddsstyrka.14 Målstatus Visar ditt aktuella mål s namn, ikon och hastighet Om tillämpligt Visar även avstånd till mål och målskärm och skrovstyrka.15 Displaymål på skärmknapp för att visa mål på en monitor.16 Gravidar I grund och botten En minikarta av sorter.17 Stationindikator utanför skärmen Låt oss veta att det finns en station utanför skärmen till höger Fungerar också med fartyg, bara med symbolen för fartyget istället.18 Övervaka höger Om Auto Target är på, då vad som helst Ditt mål kommer att visas här.19 Mål s Aktuell hastighet Ditt mål s nuvarande hastighet.20 Din nuvarande hastighet Din nuvarande hastighet.21 Korshår, autopilotindikator och avstånd till mål Korshåren pekar mot var ditt fartyg rör sig Autopilotindikatorn Informerar dig om att autopiloten är aktiverad Avståndet till ditt aktuella mål visas också.22 Spelalternativ Spara, ladda, avsluta och alternativ. Innan du går till huvudkontrollerna rekommenderar vi starkt att ändra några av HUD - och spelalternativen Firs Öppna menyn Game Options och välj spelningen. Öppna fönstret som öppnas, ändra SETA-faktorn till X10. Det innebär att resan tar mindre tid som du vann tider måste vänta ganska länge medan du går över mellan stationer eller sektorer. En annan sak att ändra är övervakningen ändra rätt bildskärm till automatisk mål Det betyder att det du än målar kommer att visas på din högra bildskärm. Ändra även hälsorådorna till numeriska, det bestämmer om du ska ändra taktiken mycket lättare. För estetiska ändamål kan du slå på Show warp tunnelsna trots att detta inte är verkligen rekommenderat eftersom det kan ta mycket tid om du spelar spelet tillräckligt länge och kanske aktivera Kör spel på bakgrunden om du vill göra något annat medan du väntar på något. Det borde se ut som om Bilden nedan. Om du använder en gamepad måste du kanske konfigurera kontrollerna för att göra fotograferingsinriktningen enklare. Med Speedlink har jag L2 och R2 som valda nästa och tidigare mål. Fire cu Riktigt vald missil är L1 och brandborrning är R1 När du har färdigställt fartyget ska du flyga runt en bit och bli mer vant vid konfigurationen och tweak vid behov. När du har anpassat kontrollerna till din smak måste du lära dig autopilotkommandon För grunderna öppnar Shift C kommandonmenyn för ditt aktuella skepp Om det riktade skeppet är ditt, trycker du på C öppnar kommandomenyn Om det inriktade skeppet eller stationen inte är din, öppnar den kommandokanalen mer på det senare En annan snabbtangent som kommer att användas är ofta Shift D Det initierar dockningsprotokoll och autopilot kommer att docka dig vid den riktade stationen. Det är mycket säkrare och enklare än att försöka docka manuellt på en station. SETA är också en viktig snabbnyckel för att veta Press J till Snabba upp allt runt dig, gör de långa väntetiderna inte riktigt så länge. Deaktivering av SETA görs genom att trycka på J igen eller någon annan kontroll som direkt påverkar ditt skepp eller åtkomst till menyer. När du har några fler sektorer som kartläggs i galaxen måste du använda universumskartan oftare. Den kan nås genom att trycka på kommatecken som standard och sektorkartan öppnas av periodnyckeln som standard, vilket gör att resan blir mycket lättare eftersom Universskartan är i grunden en jätte färdplan Några andra snabbtangenter för att notera är Shift E, som skjuter ut dig från ditt skepp och Shift M som öppnar ditt meddelande logg. När du har bekantat med kontrollsystemet är du på snabb - Spåra för att vara en framgångsrik kraft i X-universum Om du tittar på alla dessa snabbtangenter och tänker på att du aldrig kommer att kunna komma ihåg även hälften av dem, oroa dig inte. Tangenttryckningarna kommer att bli naturliga för dig inom några timmar av spel. Första saker först antar den här guiden att du har valt Humble Merchant start Även denna karta kan visa sig otroligt användbar i ditt strävan att dominera universum Faktum är att hela webbplatsen är ovärderlig. Okej, så du startade ditt spel, har Två fartyg och några krediter att spendera men har ingen aning om vad de ska göra. Det första du måste göra är att sälja det andra fartyget du får i början, det vunnit t vara allt som är användbart med tanke på att det är ett scoutfartyg. Se skeppsklasser Combat Ships Fighters M5 och är inte byggd för att slåss. Berätta för att du följer kommandomenyn C, välj navigationsmenyn 1 och välj sedan följ mig 6 ​​och flyga genom South Gate till Argon Prime När du har kommit in i sektorn, titta runt För varvet är det vanligtvis under den punkt där du kommer ut ur porten. När den har dykt upp på HUD väljer du din Discoverer, öppnar kommandomenyn C och går in i navigeringsmenyn 1 och väljer sedan Dock At Vid sin tidpunkt Galax karta kommer att dyka upp Välj Argon Prime och välj sedan Federal Argon Shipyard Du kommer då att se din Discoverer börjar gå ut mot stationen Du måste också vara dockad för att sälja fartyget Senare när du har mer pengar behöver du inte att göra detta med ett visst skepp Men eftersom du inte har den här uppgraderingen måste du välja varvet och docka med det Shift D. När både dig och Discoverer är dockade med stationen klickar du på Trade i fliken Station, du borde få en skärm som denna. Höj upplysaren som visas och tryck på vänsterpil och skriv in för att sälja det Nu när du har lite pengar kanske du vill få lite lättförsvar för din Mercury Open the Ship-fliken och välj sedan Autopilot-undermenyn fliken Klicka på kommandokonsolen, gå till Navigationsmenyn och välj sedan Dock vid Välj Argon Prime på Galaxy Map, sedan Argon Equipment Dock. När du har dockat där, gå in på Trade-menyn, markera Impulse Ray Emitter, tryck på höger piltangent en gång sedan in. Vapnet ska automatiskt installeras i ditt skepp. Köp också en dubbelsidig scanner för att dubbla radien där du kan upptäcka fartyg och stationer samt några andra objekt. Slutligen köper du 5 motorstämningar i stället för p röra sig rätt en gång, tryck 5 gånger för de 5 enheterna eller håll den helt enkelt tills den når högra sidan av fältet. Tryck på Enter för att köpa det. Lämna Cargobay Extension till en senare tid när du har råd att få allt På en gång. Occasionellt kommer du att se några ikoner högst upp till höger på en station HUD indikator, det här är uppdrag som du kan acceptera för att göra mest lätta pengar och vinna ras rykte rykte som delas ut för loppet som gav dig uppdraget men om Exempel, du accepterar en försvara stationen uppdrag från ett Boron i Argon utrymme, någon av Pirates Yaki du förstör kommer också att neta dig Argon reputation. TRADE Dessa uppdrag handlar om ekonomisk förmåga, som färjor eller personal. Den specifika listan över handelsuppdrag är under. Leveransavgift Få lasten till stationen så fort som möjligt, du kan få lasten på något sätt, bara så länge du får erforderlig mängd i den tilldelade tiden. Transportavgift Gå till angiven station och välj upp Lasten och ta den tillbaka till stationen som gav uppdraget inom tidsgränsen. Transportpersonal Ta upp passagerarna från uppdraget som ger stationen och leverera dem till den angivna stationen Observera att du ska göra de här uppdragen du behöver Cargobay Life Support Du behöver 8 M enheter utrymme i din Cargobay för varje passagerare. Köp ett Second Hand Ship Inte ett uppdrag men ändå något att se upp för, du kan köpa fartyg för en bråkdel av priset på detta sätt Men var medveten att de också kan vara mycket mer Dyrare än varvpriset Den allmänna regeln är att aldrig köpa ett fartyg som är 100 för att köpa samma skepp på varvet kommer att bli billigare. Köp aldrig en TP eftersom det av en eller annan anledning kostar TP alltid mer än deras verkliga värde. Annat än Det borde du kunna köpa ett fartyg och sälja det till vinst utan att behöva göra någonting Du kan maximera dina vinster genom att reparera skeppen innan du säljer dem. FJÄRDAR Dessa uppdrag kräver att du förstör fientligheter. Le missioner skulle skydda konvojer, förstöra konvojer eller mördningar. Sassassination Förstör ett specifikt NPC-fartyg, normalt med en eskort. Eskorten behöver inte förstöras för att fullfölja uppdraget. Stationsstation Få pengar och rykte genom att förstöra vågor av fartyg som försöker För att förstöra den angivna stationen. Xenon Invasion Försvara stationen som gav uppdraget från vågor av Xenon craft. Escort Convoy Skydda en konvoj från fiender eftersom den tar vägen till en närliggande sektor. Destroy Convoy Förstör alla fartyg i en konvoj innan de når deras destination, betalning ges per ship destroyed. Patrol Få betalt i krediter och rykte för clearing sektorer av fiender, uppdraget kan vara över flera sektorer eller bara en enda. BUILD Konstruera en specificerad station som du måste köpa dig själv till den angivna positionen inom tidsfristen Du måste också antingen anställa en TL eller använda din egen för att transportera stationen till den sektor som den skulle byggas i Stationen wi ll fortsätta att existera efter uppdraget är klar så var försiktig med att bygga en station som kan konkurrera med din egen. THINK Dessa uppdrag kräver inte specifikt skeppsutrustning eller uppgraderingar utan bara logiskt tänkande. Transport Passagerare Transport uppdragsgivaren från stationen de är Vidare till den angivna stationen Dessa uppdrag Något kräver ett TP-klassfartyg. Leta efter uppdragsgivaren och nämna något om en lyxig transport. Återställ Ship Hitta och hämta det angivna skeppet och returnera det till uppdragsgivaren. Ibland kommer du att bli tillsagd att hämta en stulen Skepp som kräver att du gör piloten på fartyget ut. Följa skeppet spåra det angivna skeppet medan du bor tillräckligt långt så att de inte upptäcker dig men tillräckligt nära så att du inte tappar dem. Leveransfartyg Du måste tillhandahålla och leverera specificerad fartygstyp till stationen inom tidsgränsen. Scan Asteroids Skanna de angivna asteroiderna genom att komma inom 10km av dem, rikta in dem, gå in i Targe T-fliken och välja alternativet Scan. Det kan antingen vara asteroider i en sektor eller flera. Du behöver en mineralscanner för att kunna utföra detta uppdrag. Scanfrakt Få betalt i pengar och rykte genom att skanna fartyg i en eller flera sektorer för olaglig eller värdefull last i den angivna tiden. PLOT Dessa uppdrag är en del av en storyline Om du ser denna symbol betyder det att den stationen eller fartyget erbjuder ett uppdrag som antingen startar eller fortsätter en plot. Nu när du är utrustad för fraktlöp, Kommer att behöva hitta frakt att köra Den bästa frakten att handla med är de grundläggande materialen, saker som malm, energiceller eller Meatsteak Cahoonas Om du ser en fabrik för dessa varor som har överskott av produkten, köp från dem över de andra. Du har vad som helst i ditt håll, leta efter en station som har brist på dessa varor, när du väl har hittat en sådan station och sålt varorna kommer du att ha betydligt mer pengar än vad du började med. En annan bra idé är att kontrollera Vad de minsta, genomsnittliga och maximala priserna är av dessa varor, till exempel energi celler är priserna från 12-20 poäng och i genomsnitt 16 En bra sektor för att göra krediter i är malmbältet Det finns en ssp inom sektorn om den säljer energi Celler vid 15 eller lägre och köp dem sedan Försök sälja energicellerna till en malm som köper dem för 17 Om du väntar på att SSP ska vrida ut fler energiceller, köpa Ore så billigt som du kan få det att bli genomsnittligt Är 128 hp och säljer den till Plutarch HQ till genomsnittspriset på 128 hp. När du har en anständig summa pengar, säg omkring två miljoner krediter, kanske du vill få ett nytt skepp Beroende på om din spelstil är kamp orienterad Eller handel orienterad du borde antingen få en M3 eller en bättre TS Om du vill få en M3 så kan du gå till varvet i Argon Prime och köpa en Nova Om du vill ha en bättre frakt så är det mycket starkt rekommenderat att du får en Mistral Super Freighter från Legend s Home. If du har bestämt dig för att få Nova, Gå vidare till Combat Tactics Om du har bestämt dig för att få Mistral SF, läs vidare. Innan du går till Legends Home får du en Jumpdrive om du inte redan har en från Terracorp HQ och cirka 500 energiceller så att du enkelt kan hoppa tillbaka till vänliga Utrymme Detta beror på att du kommer till Legendens hem du måste flyga genom piratutrymme Se bilden nedan för en väg från Argon Prime till Legend s Hem Anledningen till att Mistral Super Freighter rekommenderas trots att det är genom Pirate Space är på grund av dess maximal lastbåtsstorlek på 15 000 Det är mest i någon TS-klass, både köpbar och oöverskådlig, så det är värt investeringar som kommer att bryta jämnt snabbt När du köper Mistral SF, överför allt över från ditt nuvarande skepp och så sälja det Kommer att bidra till att ge kapital för handel eftersom utrustningen av Mistral kan vara ganska dyr. Det rekommenderas att en partikelaccelerator kanon och en fasad repeteringspistol i varje torn så att du är tillräckligt skyddad mot alla slagsmålare th Vid beslut om att attackera dig En annan bra sak om Mistral SF är att det kan montera fler sköldar än alla utom två kämpar. Det är självklart inte värdelöst om du inte faktiskt uppgraderar sköldarna till maximalt. Tyvärr finns det ingen utrustning Dock i Legend s Home så du måste du hoppa tillbaka till kärn Argon-sektorerna runt Argon Prime och använda utrustningsdockorna där för att klä din Mistral SF. När du köper Nova kanske du vill överväga att sälja din gamla kvicksilver. Det kommer att hjälpa till att ge några pengar att köpa uppgraderingar Med för vapen går du till 8 partikelacceleratorburkar i huvudluckorna och en fasad repeteringspistol för den bakre tornet för att försvara mot missiler och M5s. Och självklart bör du uppgradera till maximala skärmar så att du faktiskt kan överleva att bli slagen och inte behöva spendera Tusentals reparerar skrovet i onödan. Så du har en fullt utrustad Nova men har ingen aning om vad du ska göra nästa Enkelt, du går ut söker en kamp Det bästa sättet att tjäna på kamp är att göra Försvara Stationsuppdrag Utöver krediter kommer dessa uppdrag att ge dig stora mängder rykte från fraktionen som gav dig uppdraget. Detta kommer i sin tur att öka belöningen i framtida uppdrag. Om du har rykte rekommenderas det att köpa Argon-polislicensen tillgänglig hos någon Free Argon Trading Station Det kommer att ge dig krediter för alla Pirates Yaki Paranid som du förstör i Argon Space Naturligtvis om du vill överleva mer än två sekunder måste du veta hur man kämpar Nedan finns några tips om att överleva en kamp. Om du vill faktiskt slå någonting, se till att du har Fight Command Software Mk II installerat. Se även till att Auto Aim är på. Detta kommer att göra några skott skjutna med hjälp av boresight som var i den allmänna riktningen av fienden slog dem. Se på vapnet s energi Ammunition Om du har låg energi, kan du behöva tänka på att skjuta i kortare utbrott eller välja mer effektiva vapen, såsom partikelacceleratorburkar över högspänningsplashmakare med vapen t hatt kräver ammo som massföraren, se till att du har tillräckligt med ammunition för 2-3 stora uppdrag i förväg, det kan hända att du behöver det för oväntade slagsmål. Använd ditt skepps fördelar Om ditt skepp kan utrota ditt motståndares skepp, så borde du gör exakt det Om ditt skepp är av en högre klass än din motståndare sänd, kan du säkert ha råd att ta mer eld än de kan. Du kan använda detta till din fördel genom att fokusera mindre på att inte slå men istället fokusera på att slå fienden. Strafe när du kan använda WASD-tangenterna Detta slänger in riktningen mot fiendens fartyg, så färre skott träffar dig. Det ger dig också en bra ökning av hastighet eftersom du har 2 riktningsrörelser som orsakar att vektorhastigheten är snabbare än den annonserade topphastigheten. Alla fartyg Kan strafe och det är också användbart för när du är på väg mot en station eller stor asteroid eftersom det ger extra dragkraft bort från den. Missiler kan vara din frälsare eller din undergång När de används korrekt kan missiler vända tidvattnet av b Skaffa sig till din fördel När de används felaktigt kan de döda dig Det här händer när din missil skjuts ner bredvid dig och den resulterande explosionen tar dig ut För att undvika detta, starta inte en missil när du tar eld. Försök flyga bort då vänd och starta din missil Också, använd inte fel klass av missil på fel fartygsklass. Olika missiler har olika hastigheter och hanterar olika mängder skador, så med en långsam, tung missil som Firestorm Torpedo mot en M5 är det inte En bra idé Säker om det träffar M5 är definitivt historia, men chanserna att slå är nära noll På samma sätt är det inte meningslöst att använda Mosquito Missile mot en M2, men det kommer inte att märka det. Separera dina fiender ut Hämta all sin uppmärksamhet och springa bort för ett tag På så sätt blir skepparna uppdelade enligt högsta hastighet vilket gör det lättare att systematiskt ta bort dem. Detta vann inte om du har ett långsamt fartyg. Minska att bli hit Det här kan vara Självklart, men även om ditt skepp kan ta ett ganska slag, finns det ingen anledning att göra det om du kan undvika det. Att hålla skärmstyrka för när det verkligen behövs är nyckeln till att förlänga överlevnaden. Det finns alltid chansen att skottet som saknade dig kommer att träffa en av dina fiendens vänner och förstöra dem, vilket orsakar ett mindre hot mot ansiktet. Dessutom, bättre säkert än ledsen och död. Om du tar för mycket skada, bryter du av. Det är inget fel att avbryta om dina sköldar börjar För att bli låg Du kan återvända till fienden när dina sköldar har återställts till en mer tillräcklig nivå Som tidigare nämnts, bättre säkert än ledsen och död. Använd din omgivning Du kan använda närliggande stationer och asteroider som omslag eller att förstöra autopiloten av Alla fiender attackerar dig Även om du måste vara försiktig med att inte flyga rakt in i vad som helst som du använder som omslag. Om du tror att du ska krascha istället för att ställa in din hastighet till noll, vrid 180 grader. Om du bara behöver flytta något tillvänster eller höger, vänd dig inte till ditt hantverk, bara strafe. Känn fienden Innan du går in och skjuter blint på en fiende bör du kontrollera kapaciteten hos sina skeppsblinda fläckar och allmänna fördelar nackdelar med det fartyget. Sådan information kommer att vara ovärderlig i slåss När allt kommer omkring, kan den M3 du jagar ha en bakre torn som du kunde ha varit medveten om om du hade kontrollerat. Uppgraderingar från fartygsprogram. Så du har lite erfarenhet i universum men behöver fortfarande den extra kanten. Detta avsnitt Täcker de uppgraderingar som kan ge dig just det. Efter alla fler uppgraderingar motsvarar mer prestanda. Inte alla uppgraderingskommandon är listade. Färdigkommandoprogram Mk1 Tillåter automatisk inriktning på framåtriktningen Det tillåter också följande kommandon. Åtkomst Anfaller det angivna målet, vanligt och simple. Attack All Enemies The ordered ship proceeds to attack all enemies in its current sector. Protect Me The ordered ship follows the player ship and if an enemy attacks the player ship, it will retalia te. Protect Same as the Protect Me command, except the ordered ship protects a ship that you select. Attack Fighters The ship attacks all M5, M4 and M3 class ships only. Attack Capital Ships The ship attacks all M1, M2, M7, TL and M6 class ships only. Turret Protect Ship The turret only shoots at enemy craft that attack the ship it is mounted on. Turret Attack Enemies The turret attacks any and all enemy craft that enter its range and weapon arc. Fight Command Software Mk2 Allows for auto-targeting on the boresight It also allows the following commands. Attack Nearest Enemy Of The ship attacks the enemy that is closest to the specified target. Defend Position The ordered ship moves to the specified position and attacks any enemy ship that enters its range Useful for defending gates. Defend Station Ordered ship moves to the specified station and attacks enemy ships that travel near it. Defend Sector The ordered ship attack all enemy ships in the specified sector. Attack Target Of The ordered ship attacks the enemy ship that the specified ship has targeted, useful for concentrating fire. Attack Shields Of The ordered ship attacks the ship indicated until the shields go down It then keeps the shields down at 0 The ship getting attacked may still take damage as the ordered ship will only stop shooting when the shield is at 0 so some shots may still be flying towards the target. Attack Enemy and Land The ordered ship attacks the specified enemy and lands once they have destroyed them Ordered ship must have a home base before this command can be issued. Attack All Enemies and Land The ordered ship attacks all of the enemies in the sector they are in, then lands after all hostiles have been destroyed Ordered ship must have a home base before this command can be used. Retreat Ordered ship jumps through the closest gate away from the combat. Turret Missiles Only The turret only shoots at missiles in range that are locked on to the parent ship. Turret Missile Defence Works like the Turret Pro tect Ship command, except the turret shoots at missiles locked on to the parent ship also. Navigation Command Software Mk1 Adds advanced jump commands. Jump and Fly to Station The ordered ship jumps to the selected sector and docks at the indicated station Ship must have enough energy cells and a Jumpdrive to make the jump. Jump and Fly to Position The ordered ship jumps to the indicated place in a chosen sector Ship must have enough energy cells and a Jumpdrive to make the jump. Trade Command Software Mk1 Adds basic trade commands. Buy Ware The ordered ship buys a selected ware from the indicated station Player must have enough money and reputation to make the transaction Ship must be able to hold the ware and have a home base. Sell Ware The ordered ship sells a selected ware to the indicated station Ship must have the ware on board to sell and have a home base. Trade Command Software Mk2 Adds advanced supply commands. Buy Ware at Best Price The ordered ship buys a ware that the home base nee ds at the best price within the allowed jumps Home station must have enough credits for the ware to be bought. Sell Ware at Best Price The ordered ship sells a ware that the home base produces at the best price within the allowed jumps Home station must have goods on board to be sold to start the trade run. Trade Command Software Mk3 Hires a pilot to make trade runs for you. Start Sector Trader Ordered ship starts trading in any and all goods in the sector that will grant a profit. Start Universe Trader Ordered ship starts trading runs in the most profitable goods across the whole universe Requires a level 8 Trader before you can order the ship to start being a Universe Trader. Special Command Software Mk1 Adds an assortment of collect commands. Collect Wares in Sector Ordered ship collects all cargo crates that it can in a sector Ship will only pick up cargo that it has space for. Collect Ware Ordered ship collects the specified cargo crate Ship must be able to hold the cargo. Collect Astrona ut Ordered ship picks up the specified space-suit floating in space Ship must have Cargobay Life-Support installed. Patrol Command Software Mk1 Adds patrol commands. Patrol Sector Ordered ship patrols the selected sector until given another order It flies about the sector continuously scanning for enemies When one is spotted it will attack the enemy Once the enemy is destroyed the patrol continues. Patrol Sectors Same as the Patrol Sector Command, but several sectors can be stacked up for a patrol cycle. Scout for Enemies The ordered ship flies about the sector looking for enemy craft but does not engage This order can only be given to M5 ships. Essential Upgrades Ship Upgrades. Trading System Extension Allows the player to view price and stock information from stations that the player is not docked at. Video Enhancement Goggles Allows the player to zoom in many times to get a closer look at far away objects to help identify them. Cargo Lifesupport System Allows the ship equipped to pick up as tronauts or carry marines It also allows you to take Transport Personnel missions. Mineral Scanner Allows the ship equipped to scan asteroids for their mineral worth This is required for Scan Asteroids missions. Ore Collector This upgrade allows ships with XL cargo capacity to pick up raw minerals from space. Freight Scanner Allows you to scan ships within 4km of you The scan shows what cargo and equipment the target has onboard You must have a Police License for the faction before using this or incur a reputation hit and possibly the sector police chasing after you. Docking Computer Once within a certain range, the ship can instantly dock with a station, allowing you to get the deal faster than the other guy, get instant protection or just avoid autopilot mishaps They do happen you have been warned. Triplex Scanner This upgrade effectively triples the Gravidar range of the ship that it is equipped on. Jumpdrive Allows travel to distant sectors at the cost of energy cells per sector. Transpor ter Device Allows the transfer of cargo or player between ships without docking at a station or ejecting into space. Boost Extension When used this upgrade triples the ships current acceleration making getaways more efficient. Engine Tuning Increases a ship s speed by a certain degree Useful for optimising ship performance Each time you upgrade this, it gets more expensive due to the complexity of modern engines. Rudder Optimisation Increases the Manoeuvrability of the ship by a certain degree Each application of this upgrade makes it more expensive. Cargobay Extension Increases the amount of cargo the ship can hold Each time this upgrade is purchased on the same ship it gets more expensive. Expanding Horizions Buying New Ships. Okay time for the expensive stuff, buying a new class of ship Whether it is for support or personal use, you will eventually need ships of multiple classes in your fleet The first two things to consider when getting a new ship is the money it will cost and race reput ation. The money should be your first priority as you can get race rep by doing missions to get the money When you are shopping for a ship, it is not recommend buying a ship when you have just enough credits for it This is because you won t be able to afford all the upgrades that are required for it to be useful Shielding, weaponry, software, tunings For fighters and freighters it s a good idea to have a few hundred thousand credits above and what the ship costs for upgrades and to have sufficient capital for trading For the larger ships, M6-M1 you will need to keep at least a few million in reserve as the weaponry and shields will be much more expensive for the larger ships. Okay, now that you have enough credits to buy that ship and equip it, but does the race selling it like you enough They won t sell their larger ships to mere acquaintances You have to earn their trust to be able to buy their ships The most effective way to get your race reputation up is to do missions for them Even if you do have the required race rank to buy the ship, for some of their more powerful weapons you might need to be of even higher race rank So before buying that ship, check whether or not you are allowed buying the weapons that you want for the ship. The general route that is recommended for buying ships is. It is also a good idea to get a TL as soon as possible, as it will be the backbone of your empire, and can also be used as a poor-man s carrier The Split Elephant is a good starting TL as it only costs 17 million as opposed to the 28 million of the Argon Mammoth and it can hold 14 fighters compared to the 5 on the Mammoth, though this comes at a cost of cargo space, which won t matter much at the start of building up the start of your infrastructure. Create an Empire. To become successful in X3 TC you will need to do more than shuttle goods between stations continually You will need to build your own To do that you will need a TL or you could hire one Once you have one of those you c an buy stations at the shipyard A good starter station is a Cahoona Bakery in Argon Prime Firstly dock or order the hired TL to at the Federal Argon Shipyard in Argon Prime, purchase a Cahoona Bakery L Undock from the shipyard Open the command menu, go into the special orders menu and select Drop Station Comm the hired TL and ask the captain to drop your freight You will then be shown the sector map with your station flashing at a position on the map You can change the location of the station by using the 2, 4, 6 and 8 keys on the number pad If you press Insert then the sector map shifts so that you can position the station on the vertical axis Once you are happy with the location of the station press enter, a short cinematic will play and the station will be placed. Now that it is built, you will need some ships to ferry goods to and from the station For the bakery you will need 3 freighters, one to buy Energy Cells, one to buy Argnu Beef and one to sell Meatsteak Cahoonas You should a lso come up with a naming convention so that you know what ship is doing what and is owned by what station For example I have the ship buying Energy Cells at my Cahoona Bakery named CBLA AP B E-Cells , which stands for Cahoona Bakery Large Alpha, Argon Prime, Buy, Energy Cells Once you have the ships named, select the Cahoona Bakery as the home base for each of them. Once the ships are purchased be sure to equip them with Trade Command Software Mk II , named and home based you will need to set them out on their job Give them orders buy sell ware for best price based on the jobs that they have been named for Once that is done, give the station some money, say 150,000 credits You do this by selecting the station, going into the Station Properties tab and transferring 150k credits from your account to the station s account Also set the maximum jumps to 3 so that the freighters don t go into pirate space and get blown up Once that is done, select the Command tab on the station, and select A utomatically Transfer Credits to Account, enter 150,000 This means that when the factory gets over 150,000 credits, the excess gets transferred to your account. That should keep you with a steady income, but it will take time before it really gets going so you should go about completing more missions in the meantime. Keep One Step Ahead. One of the most important things to do in X3 is to keep even or above the enemy in terms of tech There s nothing as bad as getting attacked by a M1 when you are still buzzing about in a M3 As such it is good to keep your fight rank and trade rank as close as possible Remember, human tactics can only get you so far, when you seem to be getting killed a lot more often than what you deem normal, try bringing a bigger ship to the fight It should be noted that enemy ships in missions are always poorly equipped for their class in terms of shields and engine tunings. Explore the Universe. Staying in a small cluster of sectors, while safe isn t all that profitable To maximise profits and find more opportunities you need to get out there into the wider universe There are super-shipyards of sorts that are in the more distant sectors that sell even more ships than the standard ones You may also find some derelict ships, ready to be claimed by you There are many sectors out there, each with their own needs and products needing shifted Only by exploring you can become an integral part of their industry which in turn could help your empire expand. Now the Universe is Yours to Profit From. By now, if all things have gone well you should have a solid foothold in the galaxy The path you take from here is up to you We hope that this guide helped you as it is a collaboration of our experiences and what we have learned from others whilst playing X3 Terran Conflict Though this is the end of the guide, it is just the beginning of your fortune. Here are two more guides that may be of use as you start to leave the early game. Trade Command Software Mk3 for Dummies Have your ships automatically do trades for you. SETA Repair for Dummies Complete repairs with your repair laser up to 10 times faster. Once again, feel free to leave comments with any questions or feedback you may have and thanks for reading this guide.

No comments:

Post a Comment